perjantai 25. toukokuuta 2012

Pikku Prinssi

Minulla on pieni prinssi. Hän tuoksuu maidolta, tuhisee, haukottelee. Hän katsoo minua syvillä silmillään - äiti, minä olen tuntenut sinut jo kauan. Ja tarkkailee kotona ympärilleen kuin sanoen, olen ollut näissä huoneissa ja kuullut nämä äänet, ai tältäkö täällä näyttääkin. Kun makoilemme sängyllä vatsat vastakkain, tunnistan hänen jokaisen liikkeensä hämmästyttävän tarkkaan. Ne ovat juuri ne samat pienet polvet ja kyynärpäät, jotka olen saanut tuntea sisäpuolellani.

Hän on rakkainta mitä minulla on koskaan ollut.



Nyt saat salaisuuteni. Se on hyvin yksinkertainen. 
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.

 Kun uni valtasi pikku prinssin, otin hänet syliini ja lähdin kulkemaan edelleen.
Olin liikuttunut. Minusta tuntui, kuin olisin kantanut haurasta aarretta. 
Minusta tuntui jopa siltä kuin ei Maan päällä olisi ollutkaan mitään sen hauraampaa.

Katselin kuun valossa kalpeata otsaa, suljettuja silmäluomia, hiussuortuvia, jotka värisivät tuulessa, ja ajattelin:
Se, mitä näen, on vain kuori. Kaikista tärkein on näkymätöntä.

Antoine de Saint-Exupéry

11 kommenttia:

  1. Aivan mielettömän paljon onnea! Elämän suuria ihmeitä <3

    VastaaPoista
  2. Onnea ihanalle siskolle ja pienelle tuhisevalle ihmeelle <3!

    VastaaPoista
  3. Kirjoitat todella kauniisti ja koskettavasti. On hienoa lukea blogiasi. Ajattelin, ettet ehkä ole ehtinyt kirjoitella, mutta mitä vielä. Kolme uutta otsikkoa! Tykkään Angel- biisistä. Sinä ja siskosi olette olleet meille rakkaita prinsessoja ja pikku prinssi on kyllä luettu yhdessä. Mahdatko muistaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan kyllä! :) Multa löytyy tuo kirja vain saksankielisenä, mutta kotoa muistan sen suomenkielisen version.

      Poista

Ilahdun kommentistasi!