keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Valaisinpohdintojen päätös

Päätösten tekeminen on välillä hieman vaikeaa. Minulla oli jo kerran Lokki-valaisin täällä kotona asti, mutta käytyäni Kodin Ykkösessä tajusin, mikä valaisin meille ihan oikeasti sopii (tai ainakin kuvittelisin niin) - samaisen suunnittelijan eli Yki Nummen Kuplat-kattovalaisin! Lokki siis lähti palautukseen ja nyt metsästän kuplia ruokapöydän yläpuolelle.


Viisikymppinen design-klassikko (suunniteltu 1961) on kestänyt varsin hyvin aikaa ja näyttää ainakin minun silmääni modernilta ja raikkaalta. Voisi siis toivoa ja kuvitella, että tämä olisi meille aika pitkäikäinen hankinta. Jokin tuossa muodossa muistuttaa minua hieman Pentikin pallolampunjaloista, joita meiltä löytyy ennestään. Ja tuo kullansävyinen yksityiskohta on aika veikeä - löytää parinsa kiiltävän valkoisesta, kultayksityiskohdin varustetusta pianosta. Olen nimittäin miettinyt, että joskus jos/kun meillä on isompi asunto, niin olisi kiva sijoittaa piano ruokailutilan yhteyteen.

Nyt pitäisi vain saada valaisin kotiin asti, tuolla Kodin Ykkösessä oli tietenkin juuri minun haluamani kirkas väri loppu. Katsotaan, täytyykö tilata netistä...

5 kommenttia:

  1. Tämä on myös tosi kaunis ja kestää ainakin aikaa! Ainakin Vaasan Anttilassa on niin, että jos ostaa tuotteen Kodin1:n nettikaupasta, voi ottaa toimituksen tavarataloon ilman postikuluja. Sama varmaan koko Suonessa uskoisin...

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Ai, tuo onkin ihan kätevää! Mutta mä tilasin sen nyt Hobby Hallista, koska oli siellä tarjouksessa 159,- ja tuli siten postikulujenkin kanssa aika paljon edullisemmaksi kuin Kodin 1:n 199,-.

      Poista
  3. Oi mä rakastan tätä lamppua, hyvä valinta. Itseltä löytyy sama lamppu aitona retrona, joka onnellisten sattumien kautta päätyi mulle :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, hieno aarre sinulla! Me saatiin tää lamppu tänään kattoon ja tykkään kyllä tosi paljon myös. Valaisee kauniisti.

      Poista

Ilahdun kommentistasi!