keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Halloween-muistoja vuosikymmenen takaa

Kymmenen vuotta sitten olin juuri kirjoittanut ylioppilaaksi ja lähdin syksyksi au pairin hommia tekemään Kaliforniaan. Siellä pääsin viettämään host-perheeni ja heidän ystäviensä kanssa kunnon amerikkalaista Halloweenia! Talot oli koristeltu viimeisen päälle teeman mukaisesti, kaikki pukeutuivat toinen toistaan pelottavampiin asuihin, kurpisalyhtyjä taiteiltiin, syötiin yliannostus karkkia ja maissileipää.


Minä olin muista aikuisista poiketen pukeutunut Nalle Puh -asuun, halusinhan olla kiltti enkä yhtään pelottava lastenhoitajatyttönen. Horror-tehosteet ja tekoveri jäivät siis suosiolla muille. Aika moni pikkutyttö halusi olla prinsessa, mutta perheeni nelivuotias tyttö pukeutui erittäin hurjaksi dinosaurukseksi. Häntä kuului pelätä tosi paljon ja sain moitteita, jos uskalsin puhua hänelle normaalisti!

 

Kurpitsalyhdyistä tuli todella upean näköisiä kun niitä oli pihalla pitkä rivi! Ja niiden veistäminen oli tosi hauskaa puuhaa.



Otin reissuni aikana verrattain vähän valokuvia, koska minulla oli ihan tavallinen filmikamera ja kuvien teettäminen oli silloisessa budjetissani aika kallista. Muistan, miten jännää oli aina filmin täytyttyä viedä se kehitettäväksi ja jännittää, minkälaisia kuvia sieltä tuleekaan! Vein kuvat tuolla reissussa aina samaan "tunnin kuvaan" yhdessä pikku ostoskeskuksessa ja odottelin melkeinpä minuutteja laskien, koska pääsen hakemaan ne sieltä.

Tänä iltana en juhli Halloweenia sen kummemmin, mitä nyt kynttilöitä ajattelin polttaa ja paistaa jo toisen (!) satsin joulutorttuja tälle kaudelle. Minulla on muuten ihan hirveästi postausaiheita mielessä tänne blogiin, kunhan vain olisi aikaa niitä toteuttaa.

Millaisia Halloween-muistoja tai -suunnitelmia teillä on?

5 kommenttia:

  1. Halloweeniä ei meillä omassa kodissa juurikaan ole vietetty, se on sen verran uusi juttu.
    Koululaisten kanssa tänään kuuntelimme pimeän jännittävää musiikkia aamuhämärässä luokassa,hiippailimme, luimme kummitustarinoita lukukirjasta, kauhistelimme luurankopolkkaa - ja laitettiin valot,ettei pelota. Ei kuulemma yhtään pelottanut -ei tietenkään tutulla porukalla.
    Huomenna aion kyllä kertoa meidän suomalaisperinteemme mukaisesta pyhäinpäivästä. Saatetaan vetäistä joku virsikin, ettei ihan halloweeniksi mene!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa aika jännältä tuo teidän touhu aamuhämärässä, veikkaan että vähän jännitti kuitenkin, sillai sopivasti. :)

      Poista
  2. Voi kun kivoja kuvia! Ollaanpas oltu hyvin samoihin aikoihin muuten tuolla rapakon takana, aivan eri puolilla maata tosin. Mulle välähti sama idea mun valokuva-albumin kuvaamisesta blogiin, mutta vasta sitten kun juttu oli jo valmis enkä enää ehtinyt toteuttaa. Mä olin Kleopatra silloin :) Meillä high schoolissa porukka ei muutenkaan pukeutunut mitenkään erityisesti kauhuteemalla, vaan hahmoja oli kaikenlaisia. Mutta kaikki kyllä panosti ihan kympillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Missäs päin maata sä olit? En tiedä yhtään mikä tuolla Kaliforniassa olisi ollut high schooleissa meininki, mutta noissa perheystävien piireissä horror oli kantava teema. Tosin sitten päiväkodin päiväjuhlassa näkyi niitä kaikkea supermiehiä ja prinsessojakin. Olen muuten itsekin joskus ollut Kleopatra naamiaisissa, se oli niin hauska look!

      Poista
    2. Ainiin, melkein unohdin tulla vastaamaan: Coloradossa olin :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi!