maanantai 8. kesäkuuta 2015

Me kaksoset

Minulla oli eilen synttärit, joten olen horoskoopiltani kaksonen (sen lisäksi, että olen noin muutenkin kaksonen, terkut vaan kaksossiskolle). Pikku-T on syntynyt 21.5. eli hänkin on kaksonen. En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut horoskoopeista tai uskonut niiden kertovan mitään suurta, mutta kieltämättä hymyilytti kun törmäsin Karlan blogissa kuvaukseen kaksoslapsesta.


"Kaksosen talossa ovet paukkuvat, puhelin soi, tekstiviestit piippaavat – koko ajan. Kaksoslapset ovat hyvin seurallisia ja sosiaalisesti verkottuneita. Vanhemmilla pitäisi olla silmät myös takaraivossa – nämä lapset ovat kaikkialla samanaikaisesti.

Luonne: luova, kekseliäs, spontaani, lahjakas, puoleensavetävä, puhelias, sosiaalinen. Saattaa olla pinnallinen, epävakaa, kiero, ailahteleva ja kyyninen.

Kaksonen on erittäin seurallinen ja sosiaalisesti älykäs – hän on siellä missä tapahtuu. Villisti elehtien. Kaksoset ovat uteliaita ja rakastavat kaikkea uutta ja jännittävää.


Aktiivisuustaso on korkea – kaksosten täytyy yksinkertaisesti tehdä useampia asioita samanaikaisesti. He rakastavat etsimistä, löytämistä, tutkimista ja luonnon kokemista. Vaikka he oppivat helposti, he eivät ole kovin kärsivällisiä eivätkä halua syventyä asioihin. Kaksoset pitkästyvät nopeasti ja ovat rauhattomia ja levottomia.

Kaksoslapset ovat luonteeltaan uteliaita ja pärjäävät siksi koulussa. He pitävät uusista asioista ja oppivat nopeasti. He ovat rauhattomia ja tarvitsevat siksi liikkumista. Yleisesti ottaen kaksoset tarvitsevat paljon ärsykkeitä, koska pitkästyvät helposti. Kaksoslapsen näkee usein liukuvan alas sohvaa tai nojatuolia pitkin kasvoillaan ilme "Olen pitkästynyt!"

Kaksoset tuntevat paljon ihmisiä. He ovat kommunikoinnin mestareita ja small talk sujuu hyvin. Siksi he saavat hyvin kontaktin ihmisiin. Vaikka heillä on paljon tuttavia, heillä ei yleensä ole aikaa syvien ystävyyssuhteiden solmimiseksi."

Kuvaus on lainattu täältä.

Jos mietin itseäni lapsena (ja edelleenkin), niin monet edellä mainituista sopivat minuun aika hyvin. Rakastan liikkumista enkä malta pysyä kauaa paikallani. Teen myöskin useita asioita samanaikaisesti, olen hyvä small talkissa, pitkästyn helposti ja olen sosiaalinen. Sosiaalinen media on mielestäni ihan paras keksintö ikinä, rakastan pitää yhteyttä eri kanavissa niin verbaalisesti kuin visuaalisestikin. Puhelin tosissaan piippaa usein.

Olen spontaani ja kekseliäs, mutta synkistyessäni kyynisyyteen taipuva ja väsyneenä ailahteleva. Toisaalta mielestäni minulla on kärsivällisyyttä ja halua syventyä asioihin - en tosin tiedä oliko niitä niinkään lapsena vai ovatko nämä myöhemmin opittuja taitoja. Lisäksi olen tosi tarkka tietyistä asioista, esimerkiksi siisteydestä - kaksosia kai yleensä kuvaillaan huomattavasti huolettomammiksi. Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyyliltäni aika nopea, jotkut ovat elohopeaksikin kutsuneet, ja taskuraketiksi... väitän, että keskityn kyllä ja syvennyn, mutta en ehkä hirmuisen pitkää aikaa kerrallaan. ;) Syviä ystävyyssuhteita kyllä löytyy, mutta toisaalta en kuitenkaan asu monien läheisimpien ystävieni kanssa samalla paikkakunnalla.

Jos ajattelen pientä poikaani, niin kyllä edellä mainittu kuvaus häneenkin sopii. Draamaa riittää, kaikesta uudesta innostutaan, liikkumista kaivataan paljon ja huomaan, että lahjakkuutta löytyy niin musiikkiin, liikuntaan, lukemiseen kuin moneen muuhunkin asiaan. Mielikuvitus on ihan uskomaton ja kekseliäisyys ja luovuus suorastaan kadehdittavaa. Hän on myös hyvin myötätuntoinen ja toisten kokemuksiin eläytyvä, näitä ominaisuuksia ei useinkaan mainita kaksosten kohdalla, mutta kenties se on osa sosiaalista lahjakkuutta...? En tiedä, toisaalta nämä ominaisuudethan sopivat lapseen kuin lapseen. Joka tapauksessa, johtuu se sitten horoskoopista tai jostain muusta, minä ja pikku-T olemme kyllä luonteeltamme ja tyyliltämme enemmän samankaltaisia kuin mieheni (kalat).

Luetteko te horoskooppeja? Tunnistavatko muut kaksoset itsensä kuvauksesta?

8 kommenttia:

  1. Täällä toinen kaksonen :) Jossain määrin tunnistan itseni, vaikka olen aina ollut kyllä tosi hyvä myös ns. löysäilemään ja toisaalta keskittymään siihen mitä teen. Esimerkiksi akateemisessa mielessä olen silti ehdottomasti generalisti: en usko että minusta olisi, koulutuksestani huolimatta, ikinä tutkijaksi, en jaksaisi syventyä yhteen asiaan ihan sillä tasolla. Tuosta sosiaalisesta ulottuvuudesta en myöskään ole ihan varma: olen toisaalta ollut etenkin nuorempana ujokin, small talkin olen joutunut opettelemaan vasta vähän vanhempana. Nykyään kyllä tutustun helposti uusiin ihmisiin, mutta horoskoopin mukaisesti erittäin läheisiä ystäviä on pienempi kourallinen.
    En juurikaan lue horoskooppeja: joskus nuorempana ne olivat suurempaa huvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostat kyllä tosi samantyyliseltä persoonalta kuin minä. Taas kerran, harmi kun asutaan niin kaukana!

      Poista
    2. Apua, muistin palata tähän kommenttiin vasta nyt ja näin sun vastauksen. Ja olen samaa mieltä! Superhuonoa tuuria ettei molempien Pori -aikoina tutustuttu. Tämä asia pitää kyllä yrittää korjata! Vaikka välimatkaa ei voikaan.

      Poista
    3. :) :) Ehdottomasti! Ja voisihan välimatkakin olla vielä paaljon pidempi.

      Poista
  2. Täällä kanssa yksi kaksonen. Itse asiassa Pikku T:n kanssa sama synttäripäivä :) Kuvaavin lukemani kaksoshoroskooppi koski saunomista, jossa kaksonen saunaan astuessaan kysyy muilta "Miten te voitte rentoutua näin hitaasti?" =D

    VastaaPoista
  3. Herran isä.. löysin itseni!
    T. Kaksonen

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi!